Sokker

Jeg er en sokkestrikker. Jeg elsker å strikke sokker, og anser sokker for å være det perfekte strikketøyet. Det er lite nok til å puttes i veska, og kan tas frem overalt. Som regel er det ikke noe komplisert mønster som må følges, og vi får aldri nok ullsokker.

Jeg strikker flest sokker til meg selv. fordi jeg fortjener det og fordi jeg bruker ullsokker fra september til april. Vanligvis bruker jeg Regia 4-tråders eller lignende tynt sokkegarn, og strikkepinner 2,5. Det er koselig og morsomt å sitte med tynne pinner og se sokken vokse frem maske for maske.

Dette skal bli sokker til Storebror. Opprydding i skuffene med luer, votter, skjerf og sokker førte til at han satt igjen med to par ullsokker. Lillesøster’n har sikkert ti!

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

