Julekuler

Jeg trodde søndag skulle være en god dag for blogging, og at jeg i dag skulle få laget flere innlegg jeg kunne publisere utover i uka. Dessverre ble det ikke slik, og en av grunnene er at jeg glemte fotoapparatet når vi gikk til Bestemor og Bestefar i stad. Hadde jeg hatt det med kunne jeg vist dere at treet fra forrige søndag nå har mistet ALLE bladene sine. Det har vært flere morgener med kuldegrader allerede.

Isteden for bilder av treet blir det bilder av julekuler. Jeg har strikket to kuler etter oppskrift av Arne&Carlos. En i Daletta på pinne 3 og en i Dale Babyull på pinne 2,5. Jeg liker utseende og størrelsen på Babyullkula best, og kommer til å lage resten med det garnet.

Dalettakula har fått en liten runde med damp fra strykejernet, det har ikke den andre men den burde nok fått det ser jeg nå. Jeg er ikke så glad i å montere, sy sammen og stappe med vatt. Derfor måtte jeg skynde meg å gjøre det mens ånden var der, og da ble det ikke tid til strykejern.

I går var vi på Mosseporten Cup med laget til Storebror. De vant en og tapte to kamper, men de er en herlig gjeng med nydelig gutter som hadde det gøy likevel. Lillesøstra var i Sverige med Bestemor og Onkel, hun kom hjem som lykkelig eier av nye støvletter.

Dette innlegget ble publisert i Barna, Jul, Strikking. Bokmerk permalenken.

2 svar til Julekuler

  1. Jan Petter sier:

    Hei Solveig, så hyggelig å lese bloggen din=)

    De julekulene så kjempefine ut! Leste om det i Dagbladet nettopp:

    http://www.dagbladet.no/2010/10/18/kultur/litteratur/bok/arne_og_carlos/strikking/13854207/

    Kanskje en idé å selge i butikken, eller ha en felles julekulestrikkekveld? De er sikkert kjempefine på juletreet=)

    Jan Petter.

  2. Vibeke sier:

    Så kjempefine! 🙂 Svigermor strikker også kuler om dagen, håper jeg får noen. 😉

    Gratulerer med nye møbler – mannen min er lik Kenneth, så jeg har lært meg godt forarbeide før vi drar. Da går det fort og mannen er fornøyd! 🙂

Legg igjen en kommentar

